Uit my Ma se Resepteboek vervolg

Vandag skryf ek verder terwyl ek deur my ma se resepteboek blaai. Ek toets my eie teorie deur veral na die resepte op die blaaie wat vuil gevat of vol vet spatsels is te kyk.

Een van die eerste resepte wat ek teëkom is in vroutjie-doutjie se handskrif. Dit is ’n SMEER MENGSEL VIR SKAAPBOUD. Ek is seker my ma het vroutjie-doutjie gevra  om die resep vir haar neer te skryf. Ek het die resep onmiddellik onthou. Dit is ’n besonderse resep vir wanneer jy die skaapboud in die oond gaarmaak. Ek het dit nog nie op die ketelbraai probeer nie maar dink dit sal heerlik wees.

SMEER MENGSEL VIR SKAAPBOUD

Maak ’n pasta van:
5 ml paprika
3 ml rooipeper
5 ml sout
3 ml knoffelpoeier
3 ml gedroogde of 6 ml vars salie
5 ml olie

Vryf die skaapboud met die pasta voor dit in die oond gaar gemaak word.

Ek dink daar was niemand wat Bief Stroganoff of Pilaf soos my ma kon gaarmaak nie. Hier is haar resept:

BIEF STROGANOFF

2 lb. steak in klein blokkies gesny
Olie om in te braai
1 blik sampioene
1 pakkie hoender-room sop
1 pakkie sampioen sop
2 el tamatiesous
2 groot uie (fyngesny)
1 koppie room
2 koppies water
Sout en peper na smaak.

Braai die vleis en uie in olie tot gaar
Gooi twee koppies water en die sout en peper by en laat vir nog ongeveer ’n halfuur kook.
Maak nou die sop met ’n klein bietjie koue water aan tot ’n dik pasta voeg die tamatiesous en ’n bietjie van die warm water uit die pot by (om te keer dat daar nie klonte vorm nie) en roer goed deur.
Voeg dit nou by die vleis in die pot en kook tot dit ’n lekker dik sous maak.
Bring die hitte af tot onder kookpunt.
Sodra die mengsel ophou kook moet die room bygevoeg word en alles omgeroer word.
Dien op saam met groenertjies en rys.
 

My ma se Pilaf was een van my persoonlike gunstelinge. Die neut of amandels se smaak is verfrissend in die gereg. Ek wil hierdie resep veral aanbeveel vir skoonsus Zina en swaer Thys, ek dink dit gaan reg in hulle smaak val.

PILAF

Gaar rys (met bietjie borrie gekook om dit effens geel te kleur)
Steak (nie te veel nie)
Olie om in te braai
Rosyne (handvol)
Sultanas (handvol)
Neute of amandels (handvol)
Ui
Soetrissie
Tamatie
Pynappelringe (klein blikkie)

Braai blokkies steak met ’n klein bietjie olie tot gaar.
Gooi rosyne, sultanas en gekapte neute of amandels by.
Kap ’n ui en ’n soetrissie fyn en voeg dit ook by. Braai nog ‘n rukkie. 
Sny nou ’n tamatie in blokkies en voeg dit by.
Laaste voeg jy een klein blikkie pynappel ringe wat in blokkies gesny is by.
Gooi nou die rys by. 
Rroer die liggies deurmekaar en bedien met ertjies en mengelslaai.

Die familie van my pa se kant is almal van die Oos Kaap se wêreld. Daar uit Oos Londen en Grahamstad/Port Elizabeth en dus uit die aard van die saak heel Engels. My niggie Ruth en haar man Mike… hulle was van Grahamstad… het gereeld vir ons kom kuier en so ook ons vir hulle. Mike was betrokke by ’n groot slaghuis groep en ek was baie verbaas toe ek Ruth se naam in die resepte boek by hierdie maklike Klapper Ys resep kry. Ek sou haar naam eerder by ’n vleisgereg verwag.

Ruth’s Coconut Ice


6 cups sugar
4 cups coconut
1 ½ cups fresh milk

Melt sugar in milk on low heat for 15 minutes
Remove from heat and add coconut.
Beat well and pour out
Colouring can be added to some if needed.

Nog ’n resep uit die Oos Kaap is my tannie Maraai Wilkins van Oos Londen se Gebakte Poeding resep.

Tannie Maraai se Gebakte Poeding

1 koppie meelblom
1 koppie suiker
1 koppie melk
1 el. Botter
1 t. Vanielje geursel
1 t. Koeksoda
1 t. Appelkoos konfyt
1 eier
Sout

Meng soos vir ’n grootkoek en bak vir 30 min by 350°.
Sodra dit uit die oond gehaal word moet die stroop oorgegooi word. Moet dit nie weer terugplaas in die oond nie.

Stroop
1 koppie melk
1 koppie botter
½ koppie suiker
1 t. Vanielje

Meng al die bestanddele en gooi oor die beslag.

Bedien met room oor.

One thought on “Uit my Ma se Resepteboek vervolg

  1. ‘n paar bekende resepte hier…my stragonof maak ek met baie paprika en tamatiemoes. Kry die paprika van ‘n Hongaarse vriend. Kan nie met ons goed vergelyk nie…

    Like

Lewer kommentaar

